Page 30 - Dnevna doza broj 9
P. 30

DnevnaDoza






                           ompanija BOSNALIJEK tre-
                           nutno posluje na 22 ino-
                           strana tržišta sa ambicijom i
                    K planom da brže širi svoje po-
                     slovanje na nova tržišta na kojima
                     nije bila tradicionalno prisutna i
                     učini lijekove dostupnim u zemlja-
                     ma širom svijeta. Dok u zapad-
                     nim zemljama počinje usporavati
                     stopa rasta broja stanovnika i pri-
             iz kompanije  kih tržiš ta na jugu, koja bilježe re-
                     vrede, na drugoj strani se izdvaja-
                     ju tržišta u razvoju, poput Turske i
                     arapskih zemalja na istoku, te afrič-

                     lativno visok rast broja stanovnika,
                     brze pozitivne privredne trendove
                     i povećanu potrošnju na lijekove i
                     farmakoterapiju uopšte.
                     Asortiman BOSNALIJEKA obuhva-
                     ta najsavremenije lijekove za lije-
                     čenje i prevenciju najčešćih bolesti
                     gastrointestinalnog, kardiovasku-
                     larnog i respiratornog sistema, za   Sa lijeva na desno: Alaa Zindah, rukovodilac prodajnog tima u kompaniji Yashfeen, Abdelkhaleg M. Mhenni, vlasnik
                                                        i direktor kompanije Yashfeen, Ali Abo Mandour, rukovodilac tržišta Libije, Njegova ekselencija Ibrahim Efendić,
                     kojima postoji rastuća potreba i   ambasador Bosne i Hercegovine u Libiji i Ekrem Turajlić, direktor Regije Bliski istok, Afrika i Turska.
                     potražnja na pomenutim tržištima.
                     Krajem 2018. godine u strukturi
                     BOSNALIJEKA je uspostavljena za-   Širenje poslovanja
                     sebna organizaciona jedinica pod
                     nazivom Regija Bliski istok, Afrika i
                     Turska, kako bi se u saradnji sa dru-  BOSNALIJEKA na nova tržišta
                     gim organizacionim jedinicama re-
                     alizovali planovi širenja na tržišta
                     na kojima, pored pozitivnih makro- BOSNALIJEK je jedna od rijetkih bosanskohercegovačkih kompanija koja
                     ekonomskih i farmakoterapijskih    uspješno razvija i proizvodi tehnološki veoma zahtjevne visokosofisticirane
                     trendova, postoje i realne tržišne
                     prilike za širenje poslovanja.     proizvode svjetskog kvaliteta i izvozi ih na tri kontinenta.

                     Specifični zahtjevi za              Autor:  Dipl. eec. Ekrem Turajlić, MBA,                              je građenje pozitivnog imidža  BO-
                     registraciju proizvoda                      direktor Regije Bliski istok, Afrika i Turska                SNALIJEKA kao Evropskog far-
                                                                                                                              maceutskog proizvođača kvalitet-
                     Uz uobičajene legislativne i regula-                                                                     nih lijekova i promovisanja
                     torne zahtjeve, većina ovih zemalja   proizvoda u Iraku, Sudanu, Nigeri-  zdravstvenog sistema u  Tripoliju   klju  čnih  kompanijskih proizvoda:
                     ima i specifične zahtjeve za registra-  ji, Kataru i Kuvajtu. Prva prodaja i is-  održana zapažena poslovna kon-  Lysobact®, Enterofuryl STOP®, Rhi-
                     ciju proizvoda. Završetkom analiza   poruka proizvoda u ove zemlje će   ferencija, na kojoj je predstavljen   nostop® i drugih brendova iz linije
                     studija stabilnosti za klimatske zo-  uslijediti nakon završetka registra-  BOSNALIJEK kao kompanija i pre-  bezreceptnih lijekova.
                     ne IVa i IVb prema ICH (“Internatio-  cije proizvoda. Od zemalja regije,   zentirani ključni proizvodi.
                     nal Conference on Harmonization”   prodaja se već realizira u Libiji i Je-  Više od 200 gostiju, predstavnika  Ugovorna
                     - Internacionalna konferencija za   menu, gdje unatoč turbulentnim    Ministarstva zdravstva Libije, vla-  proizvodnja i konsalting
                     harmo nizaciju) smjernicama u smi-  političkim i sigurnosnim okolnosti-  snika klinika/poliklinika, šefova
                     slu visine temperature i vlage, ko-  ma i problemima kroz koje ove ze-  disciplina u bolnicama, ljekara i ru-  U narednom periodu intenzivirat
                     jima većina zemalja ove regije pri-  mlje prolaze, bilježimo dobre po-  kovodilaca bolničkih apoteka oda-  će se aktivnosti identifikacije po-
                     pada, stvaraju se pretpostavke da   četne rezultate i rast prodaje.   zvalo se pozivu na ovaj događaj i   uzdanih  partnera  za  saradnju  u
                     se proizvodi registruju u svim zem-  U Libiji je putem zastupnika osno-  istaknuli su zadovoljstvo prezen-  registraciji, distribuciji i promoci-
                     ljama regije. Najveće, najrazvijenije   van tim, zadužen za predstavljanje   tiranim proizvodnim portfolijem i     ji proizvoda u Saudijskoj Arabiji,
                     i najzahtjevnije farmaceutsko trži-  BOSNALIJEKA i promociju kompa-   radom na jačanju prepoznatljivo-   drugom najvećem tržištu lijeko-
                     šte u regiji je Turska, koje se svrsta-  nijskih proizvoda prema stručnoj i   sti kompanije i vodećih brendova.   va u toj regiji, ali i u Ujedinjenim
                     va među 20 najvećih tržišta lijeko-  opštoj javnosti, a samo tokom prve   Nakon ovog događaja, održana su   Arapskim Emiratima, Omanu, Jor-
                     va u svijetu, ali i najveće i najbrže   godine poslovanja u Libiji BOSNA-  još dva veća skupa u Tripoliju i Mi-  danu, Alžiru, Tanzaniji, Južnoj Afri-
                     rastuće  među  perspektivnim  veli-  LIJEK je prihodovao više od sedam   surati sa više od 300 sudionika, far-  ci i drugim zemljama.
                     kim tržištima u usponu. U Turskoj   miliona KM. Nedavno je za ključne   maceuta i vlasnika apoteka, te će   U većini zemalja regije prisutan je
                     je u toku registracija BOSNALIJE-  sudionike i udjelničare iz libijskog   se ove aktivnosti nastaviti. Cilj nam   trend povećanja državnih mjera o
                     KOVIH lijekova i dodataka prehrani,                                                                      podsticanju razvoja lokalne proiz-
                     a već je završena registracija medi-  Povećanje broja tržišta na                                         vodnje lijekova, kako bi se sma-
                     cinskog sredstva, Lynase®, prvog                                                                         njio uvoz i ovisnost o inostranim
                     prirodnog nazalnog dekongesti- kojima BOSNALIJEK posluje                                                 proizvođačima. Time se BOSNALI-

                     va obogaćenog lizozimom. Nakon                                                                           JEKU otvaraju realne mogućnosti
                                                         Tokom naredne tri do četiri godi-  na liniji proizvoda na bazi lizo-  saradnje sa lokalnim partnerima u
                     detaljnih pripremnih aktivnosti,
                                                         ne izgledno je značajno poveća-  zima – Lysobact®, Lysoderm®,        vidu ugovorne proizvodnje lijeko-
                     analize tržišta i registracijskih ak-
                     tivnosti, tokom 2020. godine pla-   nje broja tržišta na kojima BOS-  Rinobact® i Lynase®, koji BOS-     va, kao i pružanja usluga konsal-
                     nirana je prva isporuka proizvoda   NALIJEK posluje, sa ciljem da se   NALIJEK čine internacionalno      tinga i savjetovanja na polju struk-
                                                         stanovništvu tih zemalja učini   prepoznatljivom kompanijom i        turnog planiranja, industrijske
                     na tursko tržište i početak intenziv-
                                                         dostupnom terapija sa provjere-  omogućavaju nam brzo pozicio-       or ganizacije i uspostavljanju teh-
                     nih marketinških aktivnosti. Slje-
                     deće godine očekujemo i  početak     no dokazanim lijekovima iz asor-  niranje i diferenciranje uz efika-  noloških procesa kontrole kvalite-
                     procesa registracije  kompanije i    timana BOSNALIJEK. Naglasak je   sni plasman na novim tržištima.    te i razvoja lijekova.  B
          30
   25   26   27   28   29   30   31   32